Vozači u Srbiji ne vode previše računa o bezbednosti u saobraćaju, s obzirom na to da u masi neispravnih automobila, čak trećina nema ispravan kočioni sistem. Pokazali su ovo rezultati tradicionalne akcije - „Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“, koju je Auto-moto savez Srbije organizovao krajem novembra, u saradnji sa Upravom saobraćajne policije MUP Srbije i Asocijacijom tehničkih pregleda besplatno je pregledano više od 10.000 vozila širom Srbije. Prema preliminarnim rezultatima akcije, u kojoj je besplatno pregledano više od 10.000 vozila širom Srbije, ove godine imamo značajno poboljšanje, jer je procenat ispravnih vozila 68 odsto u odnosu na 32 odsto automobila kod kojih je zabeležena neka neispravnost. Međutim, nakon analize strukture neispravnosti, pokazalo se da u masi neispravnih vozila, čak 35 odsto ima neispravan kočni sistem, 18 odsto vozila ima neispravan sistem za upravljanje, a 27 odsto neispravne sisteme za osvetljavanje.
Vozači u Srbiji ne vode previše računa o bezbednosti u saobraćaju, s obzirom na to da u masi neispravnih automobila, čak trećina nema ispravan kočioni sistem.
Pokazali su ovo rezultati tradicionalne akcije - „Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“, koju je Auto-moto savez Srbije organizovao krajem novembra, u saradnji sa Upravom saobraćajne policije MUP Srbije i Asocijacijom tehničkih pregleda besplatno je pregledano više od 10.000 vozila širom Srbije.
Analiza
- Prema preliminarnim rezultatima akcije, u kojoj je besplatno pregledano više od 10.000 vozila širom Srbije, ove godine imamo značajno poboljšanje, jer je procenat ispravnih vozila 68 odsto u odnosu na 32 odsto automobila kod kojih je zabeležena neka neispravnost. Međutim, nakon analize strukture neispravnosti, pokazalo se da u masi neispravnih vozila, čak 35 odsto ima neispravan kočni sistem, 18 odsto vozila ima neispravan sistem za upravljanje, a 27 odsto neispravne sisteme za osvetljavanje - kaže portparol AMSS Zorica Bilibajkić.
Detaljnija analiza pokazuje da se u poređenju sa akcijom koja je organizovana u junu ove godine, primećuje određen napredak. Podsetimo, u junskoj akciji od sličnog broja pregledanih vozila, 39 odsto je imalo neku neispravnost, a u strukturi neispravnosti najčešći problem su bili uređaji za zaustavljanje, i to u 42 odsto slučajeva, dok se 28 odsto odnosilo na uređaje za osvetljavanje, odnosno 14 odsto na uređaje za upravljanje vozilom.
Kao što je već uobičajeno, za besplatnu proveru tehničke ispravnosti najviše su bili zainteresovani vozači starijih automobila koji već pretpostavljaju da postoji neka neispravnost na njihovom vozilu.
Iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije kažu da bi tehnička kontrola vozila, najzad morala da postane strožija, prilagođena novom Zakonu o saobraćaju.
Problem
Ni pune dve godine od stupanja na snagu Zakona o bezbednosti saobraćaja nisu završeni svi potrebni pravilnici koji bi omogućili novo uređenje tehničkih pregleda vozila. I dalje je moguće izvršiti tehnički pregled „na crno“, uopšte ne vozeći automobil „na valjak“, pa zato i ne čudi da trećina „slučajnih uzoraka“ ima probleme sa kočnicama!
- To je veoma ozbiljan problem koji moramo što pre rešavati - kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.